torstai 13. toukokuuta 2010

MSCHIC Seppälä Perfect Beauty Corector Peitevoide

Teen pikaisen arvostelun MSCHIC Seppälä Perfect Beauty Corector Peitevoiteesta, jonka ostin noin kolmisen viikkoa sitten ja olen ollut yllättävän tyytyväinen ostokseeni. Olen viime aikoina kärsinyt tummista ja kuivuvista silmänalusista, jotenkin tuntui ettei niitä meinannut saada millään piiloon ja peitevoiteet oikein korostivat kuivaa ja hilseilevää ihoa. Peitevoiteeni olivat joko liian kuivia ja tummia (Ben Nye) tai sitten liian vähä-pigmenttisiä (MAC select moisture cover???). Käydessäni ostoksilla Seppälässä silmääni pisti MSCHIC Duo peitevoide, jossa on punertava peiteaine tummiin silmänalusiin ja beige/kellertävä peiteaine näppyjen ja muiden punaisten alueiden peittoon. Mielestäni oli hyvin erikoista, että tuotetta myytiin vain yhtenä sävynä, eikö Suomessa ole muka sen vertaa eri "värisiä" ihmisiä, että olisi kannatavaa  lanseerata useampi sävy. Onneksi tarjolla oleva peiteaine duo sattui olemaan juuri minun iholleni sopivan sävyinen, joten päätin ostaa sen. Tuote oli kyllä huomattavasti kalliimpi (n. 14 e) kuin odotin sen olevan, kun sitä kerta myydään Seppälässä.

 

Sitten itse arvosteluun, aloitan vaikka punertavasta sävystä, joka soveltuu mielestäni hyvin tummien silmänalusten peittoon, mutta on silti tarpeeksi vaalean, että se "valaiseen" silmänalusalueen. Peiteaine pigmenttisyydeltään OK ei ehkä pigmenttisin jota olen kokeillut, mutta peittää ihan hyvin. Peiteaine on koostumukseltaan ns. "creamy" (en oikein löytänyt vastaavaa suomenkielistä sanaa... kermainen, pehmeä???) ja todella helposti levittyvä, mutta ilman puuteria saattaa lähteä liikkeelle. Erityisesti merkille pantavaa tuotteessa on se, että se tuoksuu vanilijalle, mikä saattaa ärsyttää herkimpiä ihmisiä, mutta itselläni ei sen suhteen ole ollut ongelmaa, itseasiassa ehkä juuri sen vuoksi pidän tuotteesta näinkin paljon.

Kellertävä peiteaine on koostumuseltaan samanlainen kuin punertava ja siitä syystä en ole ollut yhtä innoissani siitä kuin punertavasta. Silmänalusiholla tarvitaan pehmeää ja helposti levittyvää tuotetta, mutta esim. näpyn päällä se ei pysy yhtä hyvin kuin kuivempi peiteaine. Kellertävän peiteaineen sävystä olen tykännyt, sillä se neutralisoi hyvin punaisuuden, mutta kuitenkin mukautuu meikkivoiteeni sävyyn niin hyvin.

Eli peukut pystyyn MSCHIC:in peiteaine duolle, vaikka kallishan se oli...

2 kommenttia:

JonnAww- kirjoitti...

Itse kanssa etsiskelin hyvää peitevoidetta ja olin tota jo pitkään katellun. Kallishan se oli [varsinkin mun 25 euron kuukausrahalle], mutta eilen löysin sen Seppälästä viidellä eurolla kun alennuksessa oli :)
Mukaanhan se lähti, ja oon tyytyväinen siihen ^^

Anne kirjoitti...

Taisin käydä samoissa alennusmyynneissä, sillä mulle mukaan lähti 3 eurolla se mschic:in eye liner geeli :)